Şehit Öğretmen Mehmet Fidan İlkokulu
Hârezmî Modeli Uygulama Planı
Ders: Hârezmî Eğitim Modeli
Sınıf: Uygulama
sınıfı (2.sınıf )
Süre: 40+40
Öğretmenler:Ayşegül İLİKÇİ, Leyla BÜYÜKDEMİR, Begüm YILDIZ
Hayatın
İçinden Sorunlar (HİS) Cümlesi:
Ataşehir ilçesi, İnönü mahallesinde yaşayan 8 yaş grubu
ilkokul öğrencilerinin teknolojik araçlarla çok zaman geçirmelerini önlemek
için yetenekleri doğrultusunda yapabilecekleri farklı atölye çalışmaları
oluşturmak ve teknoloji kullanımına dair bilinçlendirme çalışmaları yapmak.
|
Hayatın
İçinden Sorunlar (HİS) Sloganı:
Teknolojiye Bağımlı Olma
Yeteneklerinin Farkında Ol |
Hayatın
İçinden Sorunlar (HİS) Hikayesi:
Güzel bir okul günüydü. Sınıfıma girdiğimde
arkadaşlarıma “Günaydın” deyip sırama oturdum. Heyecanla öğretmenimi
bekliyordum. O sırada yan sırada oturan arkadaşım Ahmet’i gördüm. Kafasını
sıraya koymuş uyuyordu. Yanına gidip hasta olup olmadığını sordum. Ahmet iyi
olduğunu gece geç yattığı için, uykusuz olduğunu söyledi. Sebebini sorduğumda
oyun oynamayı çok sevdiğini bu yüzden gece geç saatlere kadar bilgisayarda
oyun oynadığını söyledi.
Günler geçiyordu. Ahmet okula uykusuz gelmeye devam
ediyordu. Gözleri kızarmış, yüzü solgundu. Keyifsiz görünüyordu. Bir gün
Ahmet’in yanına gittim, ona okuldan sonra resim kursuna gittiğimi benimle
gelip gelmek istemediğini sordum. Ahmet bu teklifime çok sevindi ve kabul
etti. Okuldan sonra birlikte resim kursuna gittik. Resim öğretmenimiz Ahmet’e
de malzemeler verdi ve hep birlikte etkinlik yaptık. Ahmet resim yapmaktan
çok hoşlandığını kursa tekrar gelmek istediğini söyledi. Birkaç gün sonra
Ahmet de kursa başladı artık birlikte yeni resimler yapıyorduk. Ahmet evde de
resimler yapıyor, teneffüslerde yaptığı resimleri bana anlatıyordu.
|
1. Hedefler (Bilişsel,
duyuşsal ve psikomotor hedefler yazılacak)
Teknoloji Hedefleri:
Teknolojiyi amacına uygun
kullanır.
Teknolojiyi ihtiyacına uygun
olarak kullanması gerektiğinin farkına varır.
Fen ve Matematik Hedefleri:
Herhangi bir problem ya da bir konuda
sorularak sorarak veri toplar.
Toplanan verileri sınıflandırır.
Toplanan verileri sıklık tablosu şeklinde
düzenler.
Sosyal Bilimler, Sanat ve Spor Bilimleri Hedefleri:
Sanatsal veya sporsal yeteneklerinin farkına
varır.
Sanatsal veya sporsal yeteneklerini ifade
eder.
|
2. Uygulama Saatinin 5 Zeminle
İlişkisi
Bilgi
İşlemsel Düşünme
Bilgiyi
toplar. Toplandığı bilgiyi analiz eder.
Programlama
Ve Öğretim Araçları
Anket
formları
Disiplinler
Arası İlişkilendirme
Sözel
veriyi matematiksel veriye dönüştürür. (Türkçe- Hayat Bilgisi-Matematik)
Robotik
ve Oyun Tasarımı
Sosyal
Bilimler ile Diğer Bilimlerin Bütünleştirilmesi
İletişimi
başlatır ve sürdürür.
Duruma
uygun soru sorar.
Sorulan
soruya uygun cevapları verir.
Zamanı
etkili kullanır.
|
3. Materyaller
20 adet Anket Formları, 20 adet
Kalem, 1 adet Yazı tahtası, Tahta Kalemleri, Etkileşimli tahta
|
4. Kaynaklar
5. Ölçme ve Değerlendirme
Yaparak yaşayarak öğrenme
Soru-cevap
|
6. Uygulama İçeriği
Ön Hazırlık: Uygulama saatinden önce Harezmi ekibinin tamamının
katılımıyla toplanıldı. Ders işlenişi, görev ve sorumluluklar hakkında
açıklamalarda bulunuldu.
Ders Akışı: Harezmi sınıfında bütün ekibin katılımıyla derse
başlandı. Sosyal bilimler öğretmeni Ayşegül İlikçi öğrencilerle selamlaştı ve
yoklama alındı(2dk). Öğrencilerle tanışma oyunu oynatıldı.(14dk) Öğrencilerin derse ilgisi çekildikten sonra 3 parmak oyunu ile
ilgili yönerge Leyla Büyükdemir tarafından
verildi. Öğrenciler oyun esnasında etkileşim kurarak
birbirlerinin teknoloji kullanımı ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi oldu.
Topladıkları bilgiler doğrultusunda çetele tablosu hazırlandı. Çetele
tabloları, sıklık tablolarına dönüştürülerek istatistiki bilgiye ulaşıldı.
Bunun sonucunda en çok teknolojik aletin tablet; en az kullanılan teknolojik
aletin ise bilgisayar olduğu sonucuna varıldı. En çok sevilen aktivitenin
resim; en az tercih edilen aktivitenin ise el işi faaliyetlerinin olduğu
görüldü. Günün sonunda ders
değerlendirilmesi yapıldı. Öğrenciler derste aktif olmaktan memnun
olduklarını söylediler. Bu derste önemli veriler topladıkları için mutlu
olduklarını ifade ettiler.
Sınırlamalar:
Ankette
yer alan teknolojik aletler telefon, tablet, televizyon ve bilgisayarla
sınırlıdır.
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.