27 Mayıs 2020 Çarşamba



Ders Plan Örneğimiz

Şehit Öğretmen Mehmet Fidan İlkokulu
Hârezmî Modeli Uygulama Planı

Ders:   Hârezmî Eğitim Modeli                                
Konu:  İlkokul öğrencilerinin teknolojiyi bilinçsiz kullanma sorununu nasıl çözebiliriz?
Sınıf:   Uygulama sınıfı (2.sınıf )       
Süre:   40+40             
Öğretmenler:Ayşegül İLİKÇİ, Leyla BÜYÜKDEMİR, Begüm YILDIZ   

Hayatın İçinden Sorunlar (HİS) Cümlesi:
Ataşehir ilçesi, İnönü mahallesinde yaşayan 8 yaş grubu ilkokul öğrencilerinin teknolojik araçlarla çok zaman geçirmelerini önlemek için yetenekleri doğrultusunda yapabilecekleri farklı atölye çalışmaları oluşturmak ve teknoloji kullanımına dair bilinçlendirme çalışmaları yapmak.
Hayatın İçinden Sorunlar (HİS) Sloganı:
Teknolojiye Bağımlı Olma
Yeteneklerinin Farkında Ol

Hayatın İçinden Sorunlar (HİS) Hikayesi:
Güzel bir okul günüydü. Sınıfıma girdiğimde arkadaşlarıma “Günaydın” deyip sırama oturdum. Heyecanla öğretmenimi bekliyordum. O sırada yan sırada oturan arkadaşım Ahmet’i gördüm. Kafasını sıraya koymuş uyuyordu. Yanına gidip hasta olup olmadığını sordum. Ahmet iyi olduğunu gece geç yattığı için, uykusuz olduğunu söyledi. Sebebini sorduğumda oyun oynamayı çok sevdiğini bu yüzden gece geç saatlere kadar bilgisayarda oyun oynadığını söyledi.
Günler geçiyordu. Ahmet okula uykusuz gelmeye devam ediyordu. Gözleri kızarmış, yüzü solgundu. Keyifsiz görünüyordu. Bir gün Ahmet’in yanına gittim, ona okuldan sonra resim kursuna gittiğimi benimle gelip gelmek istemediğini sordum. Ahmet bu teklifime çok sevindi ve kabul etti. Okuldan sonra birlikte resim kursuna gittik. Resim öğretmenimiz Ahmet’e de malzemeler verdi ve hep birlikte etkinlik yaptık. Ahmet resim yapmaktan çok hoşlandığını kursa tekrar gelmek istediğini söyledi. Birkaç gün sonra Ahmet de kursa başladı artık birlikte yeni resimler yapıyorduk. Ahmet evde de resimler yapıyor, teneffüslerde yaptığı resimleri bana anlatıyordu.

1. Hedefler  (Bilişsel, duyuşsal ve psikomotor hedefler yazılacak)
Teknoloji Hedefleri:
Teknolojiyi amacına uygun kullanır.
Teknolojiyi ihtiyacına uygun olarak kullanması gerektiğinin farkına varır.
Fen ve Matematik Hedefleri:
Herhangi bir problem ya da bir konuda sorularak sorarak veri toplar.
Toplanan verileri sınıflandırır.
Toplanan verileri sıklık tablosu şeklinde düzenler.
Sosyal Bilimler, Sanat ve Spor Bilimleri Hedefleri:
Sanatsal veya sporsal yeteneklerinin farkına varır.
Sanatsal veya sporsal yeteneklerini ifade eder.






2. Uygulama Saatinin 5 Zeminle İlişkisi
Bilgi İşlemsel Düşünme
Bilgiyi toplar. Toplandığı bilgiyi analiz eder.
Programlama Ve Öğretim Araçları
Anket formları
Disiplinler Arası İlişkilendirme
Sözel veriyi matematiksel veriye dönüştürür. (Türkçe- Hayat Bilgisi-Matematik)

Robotik ve Oyun Tasarımı

Sosyal Bilimler ile Diğer Bilimlerin Bütünleştirilmesi
İletişimi başlatır ve sürdürür.
Duruma uygun soru sorar.
Sorulan soruya uygun cevapları verir.
Zamanı etkili kullanır.


3. Materyaller
20 adet Anket Formları, 20 adet Kalem, 1 adet Yazı tahtası, Tahta Kalemleri, Etkileşimli tahta


4. Kaynaklar


5. Ölçme ve Değerlendirme
Yaparak yaşayarak öğrenme
Soru-cevap

6. Uygulama İçeriği

Ön Hazırlık: Uygulama saatinden önce Harezmi ekibinin tamamının katılımıyla toplanıldı. Ders işlenişi, görev ve sorumluluklar hakkında açıklamalarda bulunuldu.

Ders Akışı: Harezmi sınıfında bütün ekibin katılımıyla derse başlandı. Sosyal bilimler öğretmeni Ayşegül İlikçi öğrencilerle selamlaştı ve yoklama alındı(2dk). Öğrencilerle tanışma oyunu oynatıldı.(14dk) Öğrencilerin derse ilgisi çekildikten sonra 3 parmak oyunu ile ilgili yönerge Leyla Büyükdemir tarafından  verildi. Öğrenciler oyun esnasında etkileşim kurarak birbirlerinin teknoloji kullanımı ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi oldu. Topladıkları bilgiler doğrultusunda çetele tablosu hazırlandı. Çetele tabloları, sıklık tablolarına dönüştürülerek istatistiki bilgiye ulaşıldı. Bunun sonucunda en çok teknolojik aletin tablet; en az kullanılan teknolojik aletin ise bilgisayar olduğu sonucuna varıldı. En çok sevilen aktivitenin resim; en az tercih edilen aktivitenin ise el işi faaliyetlerinin olduğu görüldü.  Günün sonunda ders değerlendirilmesi yapıldı. Öğrenciler derste aktif olmaktan memnun olduklarını söylediler. Bu derste önemli veriler topladıkları için mutlu olduklarını ifade ettiler.
Sınırlamalar:
Ankette yer alan teknolojik aletler telefon, tablet, televizyon ve bilgisayarla sınırlıdır.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.